اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس

سحر باقری؛ محمد حاتمی؛ حسن رضایی جمالویی؛ مسلم عباسی

دوره 12، شماره 47 ، تیر 1401، ، صفحه 165-202

https://doi.org/10.22054/jcps.2022.65159.2680

چکیده
  این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون و پیگیری (2 ماهه) بود. آزمودنی‌ها با دامنه سنی 40-20 سال و با مقیاس ناتوانی جسمانی (EDSS) 1 تا 5/5 و هدفمندانه انتخاب و به صورت تصادفی به گروه‌ آزمایشی (آموزش خوددلسوزی ...  بیشتر